Del

Velkommen til studiestart på Socialrådgiveruddannelsen i Roskilde

Kære kommende studerende

Den 2. februar 2026 træder du ind i et helt nyt kapitel i dit liv, og vi glæder os til at blive en del af det. Du er kommet ind på en uddannelse, hvor fagligheden går helt ind i hjertet, men du bliver også en del af et campus, der vil gøre meget for et godt studieliv og studiemiljø.

Et godt studieliv handler om mere end undervisning, litteratur og prøver. Det handler også om gode fællesskaber, samarbejde og om at have det sjovt. Og det er der masser af mulighed for her på Campus Roskilde - og du kan være med til at præge det.

Vi har nu 3,5 år sammen, hvor vi skal øve og træne, samarbejde og diskutere sammen for at udvikle den faglighed, der kendertegner dygtige socialrådgivere. Vi forventer, du bidrager aktivt ind i alle de forskellige læringselementer, vi har i løbet af uddannelsen.

Så når du lige er landet på din uddannelse og har fået et overblik over semestret – så håber vi, at du skulle få lyst til at bidrage ind i et aktivt studie- og campusliv. Så lover vi til gengæld, at vi vil gøre alt for, at din studietid hos os bliver fantastisk. Og mangler du noget, så sig det højt – vi er mange, der gerne vil lytte og hjælpe.

Igen - et stort velkommen og vi glæder os til at møde dig!

Her på siden kan du finde en række informationer om din studiestart.

Med venlig hilsen

Lisette Kaptain, Uddannelsesleder.

Studiestart er tirsdag d. 2. februar 2026 kl. 9.00

Adressen er: Campus Roskilde, Trekroner Forskerpark 4, 4000 Roskilde

 

 

Program for studiestart

Mandag den 2. februar 2026

 

Når I kommer i vores forhal, vil vores studentervejledere have røde T-shirts på, hvor der står "socialrådgiver" på.

De vil hjælpe jer med at finde det rette lokale, så kom lidt før kl. 09.00.

Forud for jeres deltagelse, skal I have jeres studienummer klar – som I finder på nem-studie (eller e-boks).

 

9.00-9.30

Velkomst og introduktion

Præsentation af dagens program. I vil møde uddannelsesleder, underviserne, semesterkoordinator og studentervejlederne.

Information: Ved ankomst i lokalet, kan du finde din studiegruppe ved bordene. Du kan allerede ved indgangen af lokalet finde dit navn og hvilken studiegruppe du hører til. Hvis du bliver i tvivl hvor du skal sidde, så henvend dig til en studentervejleder med røde t-shirts på.

 

Lokale: A1.06

9.30-10.00

Navneleg i studiegrupperne

I skal sidde i studiegrupperne og lære hinanden at kende. I skal fx udveksle navne, hvor I bor, hvad jeres motivation er for at starte på uddannelsen og hvorfor du har valgt at blive socialrådgiver. I vil ligeledes få udleveret nogle samtalekort, som I kan besvare for at igangsætte dialogen. 

Facilitator: Studentervejlederne.

 

Lokale: A1.06

10.00-10.30

Introduktion til uddannelsen og den første periode på 1. semester

I vil møde semesterkoordinator som vil introducere jer til socialrådgiveruddannelsen, studielivet og uddannelsens opbygning. Der vil være et lille fokus på, hvad 1. semester indeholder og der vil ellers være tid til at stille spørgsmål til uddannelsen generelt.

Oplægsholder: Semesterkoordinator.

 

Lokale: A1.06

10.30-10.40

Pause

 

 

10.40-11.00

Walk and talk øvelse på tværs af holdet

I skal nu lære resten af holdet at kende. I vil blive bedt om at blive blandet, så I får muligheden for at lære de andre på holdet at kende. Der vil ligeledes være tid til at snakke på tværs.

Facilitator: Studentervejlederne.

 

Lokale: A1.06

11.00-11.35

Tip en 13’er 

I får en opgave, hvor I skal besvare nogle spørgsmål (faglig opgave)+ fælles plenum refleksion. Opgaven løses i studiegrupperne.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A1.06

11.35-12.10

Frokost

Du skal første dag selv sørge for frokost. Kantinen er åben og du kan kun bruge kreditkort til betaling. Kantinen tilbyder frokostbuffé til ca. 40 kr. sandwichs til 35 kr. og der er en masse snacks (også de sunde) samt drikkelse. Har du spørgsmål til madens indhold, kan du spørge kantinemedarbejderne. (i får ca. 5 minutter til at bevæge jer op til lokalet).

 

Kantinen (A0)

12.15-12.45

Tour de Campus

I får en opgave i studiegrupperne, hvor I skal finde nogle svar ved at gå rundt på campus.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A1.06

12.45-13.10

Rundvisning

I deles op i små klynger og skal have en klassisk rundvisning på campus. Her får I indblik i hvor I fx finder printerne, biblioteket, fællesarealerne, simulationsrummene mm. 

Facilitator: Studentervejlederne

 

Hele campus (bygning A, B og C)

13.10-13.30

Kend dine medstuderende

I skal have endnu en lille øvelse, hvor I skal lære hinanden at kende. 

Facilitator: Studentervejlederne.

 

Lokale: A1.06

13.30-14.00

Casearbejde

I vil blive præsenteret for en case, som I skal arbejde med i studiegrupperne. Der vil blive lavet en matrixøvelse, hvor I skal gå sammen med en anden studiegruppe og dele jeres refleksioner. I vil få nogle hjælpespørgsmål til casen og det kræver ingen forberedelse.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A1.06

14.00-14.30

Kl.14.00-14.30: Vi runder dagen af med et besøg af studenterrådet, som vil fortælle om deres indsatser og hvad de tilbyder for jer og vores studerende i Campus Roskilde. Herefter bevæger vi os videre ned til Borgen, hvor vi sætter os sammen på tværs af studiegrupperne og bruger tiden på at tale med dem, vi endnu ikke har haft så meget dialog med.

Vi siger farvel og tak for i dag ca. kl. 15:00 


Information: Husk at have din pc med til i morgen (d. 3. februar 2026) samt at der er fælles morgenmad.

Facilitator: Studentervejlederne.

 

Lokale: A1.06 og herefter bevæger vi os videre til B0 (Borgen).

 

 

Tirsdag den 3. februar 2026

 

Vi mødes direkte i kantinen. Vi skal spise morgenmad sammen og Absalon gir’!

 

9.00-9.30

Velkomst og morgenmad i kantinen. 

Vi spiser morgenmad i kantinen. Underviserne og studentervejlederne præsenterer for dagens program. Studentervejlederne vil tage imod jer ved hovedindgangen – hvis du farer vildt, så find en studentervejlederne med rød t-shirt, hvor der står ”socialrådgiver” på.

 

Lokale: Kantinen (A0).

9.30-10.10

Case-arbejde:

I bliver i studiegrupperne sat til at læse en case og besvare denne i plenum.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A1.48

10.10-10.40

Karrieredagen:

I har nu mulighed for at besøge en række socialrådgivere fra praksis (krisecenter, kriminalforsorgen, jobcentret, ungeenheder, psykiatri, familieafdeling og meget mere). Her kan I få en snak om deres praksis og opnå viden om socialt arbejdes praksisfelt.
Facilitator: Praktikerne.

 

Lokale: B0.06

10.40-11.00

Linjelegen

Der vil blive faciliteret en linjeleg, hvor I kommer tættere på hinanden og lærer hinanden bedre at kende på tværs.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A1.48

11.00-11.30

Det gode studiemiljø og diverse informationer om læringsrummet

I vil blive introduceret til det gode studiemiljø og I bliver oplyst om, hvordan vi kan sikre et godt læringsrum i fællesskab. Her skal vi sammen drøfte, hvad et godt læringsrum er for jer og hvordan vi kan sikre, at I får en god samarbejdskultur på holdet. Samtidig vil vi drøfte om hvordan vi kan sikre et godt socialt miljø under uddannelsen.

Oplægsholder: Semesterkoordinator og studentervejlederne

 

Lokale: A1.48

11.30-12.15

Frokost

Du skal selv sørge for frokost. Kantinen er åben og du kan kun bruge kreditkort til betaling. Kantinen tilbyder frokostbuffé til ca. 40 kr. sandwichs til 35 kr. og der er en masse snacks (også de sunde) samt drikkelse. Har du spørgsmål til madens indhold, kan du spørge kantinemedarbejderne. (i får ca. 5 minutter til at bevæge jer op til lokalet).

 

Lokale: Kantinen (A0).

12.20-13.00

Rollespil

Underviserne og studentervejlederne laver et rollespil. I skal kun lytte og se på rollespillet og efterfølgende laver vi en fælles opsamling, hvor vi fortæller vores umiddelbare refleksioner.

 

Rollespilsdeltagere: Studentervejlederne og underviserne.

 

Lokale: A1.48

13.00-13.10

Pause

 

Lokale: A1.48

13.10-13.30

Puzzle-”løb”

I bliver sat i nogle mindre grupper, hvor i sammen får en opgave.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A1.48

13.30-14.00

Introduktion til ITSL

I får den første introduktion til ITSL.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A1.48

14.00-14.30

Social talks

 Vi går sammen over til Borgen, hvor vi sætter os sammen på tværs af studiegrupperne, og får talt med nogle, som man ikke har mødt endnu.

Farvel og tak for i dag: Vi afslutter anden dag. Husk at have din pc med igen i morgen (d. 4. februar 2026)  

 

 

 

 

Onsdag den 4. februar 2026

 

I skal selv finde op til lokalet i skal være i denne dag. I skal møde ind i lokale: A2.25

 

09.00-09.15

Velkomst og præsentation af dagens program>

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A2.25

09.15-09.40

Slange-legen

Studentervejlederne facilitere en slange-leg, hvor I kommer til at lære hinanden bedre at kende.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A2.25

09.40-10.15

Gennemgang af ITSL, Studienet og Time-edit

Der gennemgås ITSL systemet igen – og derudover bliver i præsenteret for studienet og time-edit som er to systemer, I skal bruge aktivt under hele uddannelsen.

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A2.25

10.15-10-25

Pause

 

10.25-11.00

Case-arbejde

I bliver præsenteret for cases i forhold til studiegruppesamarbejdet. Her skal I i jeres studiegrupper reflektere sammen omkring de hændelser i læser om, i casene. 

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A2.25

11.05-11.20

Besøg af studievejledningen.

I møder studievejlederne der vil oplyse jer om hvad I kan bruge studievejlederne til, hvordan de kan kontaktes og I får mulighed for at kunne stille spørgsmål – fx til SPS støtte eller hjælperedskaber.

Oplægsholder: Studievejleder

 

Lokale: A2.25

11:20-11.50

Frokost I kantinen (Absalon Gir’).

Vi går sammen over til kantinen og får frokost. Alle kan tage fra buffeten. Kantinelederen vil ligeledes fortælle lidt om kantinen.

 

Kantinen

11.55-12.20

Stjerneløb: 5 poster med spørgsmål.

 

Lokale: A2.25

12.20-12.50

Studerendes erfaringer

I vil møde studerende, som har opnået erfaringer fra deres praktik på 4.semester, som kommer og fortæller om deres oplevelser.

 

Lokale: A2.25

12.50-13.00

Pause

 

 

13.00-13.45

Video og SMS-Øvelse

I vil se en lille video som I skal prøve at gå dialog omkring på tværs af studiegrupperne. Denne video er et lille klip på 10 minutter, som I skal drøfte ud fra. I vil få nogle hjælpespørgsmål hertil. Herefter vil I få en opgave, hvor I skal besvare en SMS af en borger. Denne øvelse vil have en kobling til videoen.

Facilitator: Semesterkoordinator og studentervejlederne

 

Lokale: A2.25

13.45-14.00

Evaluering

Før vi dribler videre til Borgen, foretages en opsamling af studiestarten. Her vil i skulle besvare et spørgeskema og komme med jeres gode input til forbedringer eller det, vi skal holde fast i. 

Facilitator: Studentervejlederne

 

Lokale: A2.25

14.00-14.30

Social talks

Vi går sammen over til Borgen, hvor vi sætter os sammen på tværs af studiegrupperne, og får talt med nogle, som man ikke har mødt endnu.

 

Lokale: A2.25

 

Resten af ugen og starten af næste uge:

Den 4. februar 2026: Undervisningsgang 1.01: Introduktion til 1. semester. Afholdes af en underviser. Du skal have din PC med.

Den 5. februar 2026: Undervisningsgang 1.03: Studiestartsprøven. Afholdes af en underviser og VUC. Du skal have din PC og høretelefoner med.

Den 9. februar 2026: undervisningsgang 1.02: Introduktion til Jura. Afholdes af en underviser. Du skal have din PC med. 

For yderligere informationer bedes du tjekke i ITSL i dit rum. Hold nummeret er: 0394758 og ellers kan du se din kalender i time-edit.

Studiestartsprøve

Studiestartsprøven har til formål at give dig en god start på uddannelsen.

Prøven foregår fysisk på campus. Du skal ikke forberede dig, men blot møde op fysisk og deltage i prøven. Husk at medbringe computer.

Studiestartsprøven på socialrådgiveruddannelsen er altså ikke en faglig prøve, og du vil bestå ved at gennemføre prøven. 

Fremmøder du ikke til den første studiestartsprøve, tilmeldes du automatisk en omprøve, som foregår på samme måde. Undlader du fortsat at møde op og deltage i prøven, bliver du udmeldt af socialrådgiveruddannelsen.

Introduktion til studiet

Socialrådgiveruddannelsen tager 3½ år, og giver dig et teoretisk og et praktisk grundlag for at arbejde med mennesker, der har problemer uanset alder.

I løbet af uddannelsen får du redskaber til at identificere, beskrive, analysere, vurdere, evaluere og handle i forhold til livsbetingelser og sociale problemer på individ-, gruppe- organisations- og samfundsniveau. Du vil få viden om og indsigt i de berørte målgruppers og miljøers situation, og du vil opnå forandrings- og handlekompetence inden for socialrådgivning, såvel i offentlig som privat regi.

På socialrådgiveruddannelsen møder du medstuderende i alle aldre og med forskellige faglige og menneskelige baggrunde.

Undervisningen foregår i mange forskellige former og med forskellige holdstørrelser. Der er både casebaseret undervisning, forelæsninger, øvelser, selvstudier, praktik og projektarbejde. I projektarbejdet lægges der vægt på samfundsvidenskabelige undersøgelsesmetoder og projektarbejdet indebærer feltarbejde med kontakt til brugere og praksisfelt.

Uddannelsen består af 7 semestre, hvor 4. semester er uddannelsespraktik. Du kan læse om uddannelsens opbygning og indhold på de enkelte semestre på vores studienet her

Hvad skal anskaffes INDEN studiestart

Smartphone: Det er fordel, hvis du har en form for smartphone, da du her kan få let adgang til dit skema via TimeEdit og dine undervisningsressourcer via Itslearning.

Computer: Det er absolut nødvendigt, at du har en god computer af nyere årgang. Hvis du vælger at bruge PC, skal den kunne køre Windows 10. Du kan også sagtens bruge en Mac, men du kan blive lidt begrænset i forhold til de programmer (bl.a. Office365), Absalon stiller gratis til rådighed.

Litteratur ved studiestart

Du finder den samlede litteraturliste for 1. semester på Itslearning senest 14 dage før studiestart.

Inden studiestart skal du dog have erhvervet dig følgende bog:

  • Anne Katrine Rask, Ib Ravn, Lisbet Rask & Morten Birk Hansen: Studiegrupper -Samarbejde og facilitering. Gyldendals forlag, nyeste udgave.

Litteraturlisten vil du kunne finde i dit Itslearning rum, hvor det også vil fremgå, hvilken litteratur, der tages udgangspunkt i på de enkelte undervisningsgange. Nogle bøger vil du skulle bruge mindre uddrag af, mens der vil være andre bøger, der skal bruges mere.

Der er ikke pensum på uddannelsen kun anbefalinger til litteratur, der læses til hver gang. Kan den samme viden findes i anden litteratur, står det dig frit for at læse det andre steder. Dog forventes det, at du har sat dig ind i stoffet til hver undervisningsgang.

Anskaffelse af litteratur:

Vi vil anbefale dig et abonnement til at tilgå litteraturen online. Der findes forskellige leverandører, hvor de fleste studiebøger vil kunne findes.

Vil du gerne købe fysiske bøger, kan lokale boghandlere skaffe de fleste bøger, men har dem ikke nødvendigvis hjemme. Hvis du har svært ved at finde de bøger, vi skal bruge, så har boghandlen ”Academic Books” dem alle.

Det er en god idé at undersøge, om du kan få studierabat, når du køber dine bøger.

Brugte bøger er også en mulighed. Der er forskellige apps og grupper for dette på internettet. Undersøg dog, hvis du finder en anden udgave end angivet, hvor stor forskel der er.

Du kan også låne bøger på vores bibliotek. Her kan de også vejlede dig om muligheden for at kopiere dele af bøgerne. Du kan også læse om deling af litteratur på studiet og regler for kopiering her: https://osderelskerviden.dk/ og her: https://osderelskerviden.dk/kopiering-studieboeger-maa-jeg

Praktik

Du skal først i praktik på 4. semester. Du bliver i god tid inden praktikstart orienteret grundigt om, hvad du skal foretage dig i relation til praktikken. Det er uddannelsesstedet, der på baggrund af den studerendes ønsker, tildeler praktikplads. Du må altså ikke selv finde en praktikplads. Praktikpladserne ligger i Region Sjælland.

Du kan læse meget mere om praktikken på studienettet: https://www2.phabsalon.dk/studienet/min-uddannelse/socialraadgiveruddannelsen/praktik/ 

Itslearning, studiemail og skema

Du vil ca. 14 dage før studiestart modtage en mail med dit personlige brugernavn og kode. Dette skal du anvende for at bruge studiemail samt til Absalons undervisningsplatform ”Its-learning”. 

Nærmere intro til Its-learning sker i løbet af introdagene. Du kan orientere dig omkring de elektroniske platforme og værktøjer her

Vi vil også bede dig om at bruge lidt tid på Itslearning inden studiestart. Du kan med fordel downloade appén og orientere dig i kalenderfunktionen, planer og oversigt. Læs mere her

Mailkorrespondance

Vær opmærksom på, at al mailkorrespondance til og fra os af sikkerhedshensyn skal ske via din studiemail. Henvendelser sendt fra hotmail eller andre private mailadresser, svarer vi ikke på.

Årshjul 2025-2026 (Ferie - Praktik - Prøver)

I løbet af introdagene introducerer vi dig til uddannelsens opbygning.

Vi har undervisning og prøver i  forårssemestret fra uge 5-26 og efterårssemestret fra uge 35-

Der er ikke ferie eller undervisningsfri i uge i uge 42/43 eller i uge 7/8.

Socialrådgiveruddannelsen planlægger ikke undervisning på følgende dage:

  • Mandag - onsdag før påske. 
  • Fredag efter Kr. Himmelfartsdag.
  • Uge 27 – 34, hvor der er sommerferie
  • Dagene mellem jul og nytår

Du kan derfor arbejde med dit studiegruppearbejde, forberedelse eller projektopgaver på ovenstående dage.

Din prøve på 1.semester består af en skriftlig opgave. Du kan læse om prøver og afleveringsdatoer på studienet https://www2.phabsalon.dk/studienet/min-uddannelse/socialraadgiveruddannelsen/proever/. Her vil du også finde prøvebestemmelserne for de enkelte prøver. 

Du kan endvidere se ramme- og holdoversigter for socialrådgiveruddannelsen på https://www2.phabsalon.dk/studienet/min-uddannelse/socialraadgiveruddannelsen/rammeplanholdlister/, hvor der gives et visuelt overblik. 

Praktikken er placeret på 4.semester, hvorfor du ikke har praktik i studieåret 2025/26.

Dit 2.semester starter i uge 5 i 2026 – du vil kunne se de konkrete datoer 14 dage før undervisningen starter.

Lær dit hold og Campus Roskilde at kende

Der vil blive oprettet en facebookgruppe til dit hold i studiestartsdagene.

Profilbillede i itslearning – upload og se dine medstuderende

Vi vil bede dig uploade et vellignende billede af dig selv (dit ansigt og skuldre) på din profil på itslearning. Læs hvordan her. Det fremgår også af guiden, hvordan du kan finde profilbilleder på dine medstuderende. Vi bruger billederne til at lære dig at kende, og det er en del af vores fokus på det gode studiemiljø, fordi det hjælper os som undervisere med at kunne huske dit navn.

Campus Roskilde

På socialrådgiveruddannelsen arbejder vi meget i studiegrupper. Du kan læse om, hvordan vi arbejder med studiegrupper her

Du kan læse om sammenslutningen af Danske Socialrådgiverstuderende (SDS) her

Studenterrådet (SR) består af studerende og arbejder for at forbedre de studerendes forhold på Professionshøjskolen Absalons uddannelsessteder. Du kan besøge dit lokale SR for Campus Roskildes facebookside her og læse mere om SR generelt her

Borgen er Campus Roskildes fredagscafe. Du kan besøge deres Facebookside her, og se hvilken type arrangementer, de står for, og hvad du kan se frem til.

Har du spørgsmål?

Du har sikkert en masse ubesvarede spørgsmål, som du brænder efter at få svar på. Prøv først at klikke dig rundt på siderne i Studienet, læs Studieordningen og kig på Absalons hjemmeside. Beskrivelse af indhold, undervisningsformer, praktik og prøver kan du læse mere om her

Studieadministrationen kan kontaktes på Mail: socialraadgiver@pha.dk

Har du spørgsmål i forhold specialpædagogisk støtte eller spørgsmål vedrørende fysiske, psykiske eller sociale emner i forbindelse med din studiestart,  kan du kontakte vores studievejledning her.

Vent ellers til studiestart, hvor du får besvaret en masse spørgsmål

Hvis du stadigvæk står med akutte spørgsmål, der ikke kan vente, er du velkommen til at skrive til din studentervejleder, som vil forsøge at svare din mail så hurtigt som muligt :-)

Studentervejledere

Mikkel Buhl  10348080@edu.pha.dk

Reni Eline Kejlow Andersen 10458827@edu.pha.dk

Line Mille Geertsen Blum 10639777@edu.pha.dk

Sascha Fog Andersen 10458841@edu.pha.dk

Tuana Cakir 10651353@edu.pha.dk

Michelle Linander 10639750@edu.pha.dk

 

 

 

 

 

Vigtige datoer og praktiske oplysninger

Merit - Tildeles du ikke merit, får du besked senest 1. marts

Som en del af din optagelse vurderer vi før studiestart, om du skal have merit for dele af din uddannelse. Vores vurdering gøres på baggrund af oplysningerne i din ansøgning. Hvis du tildeles merit, får du besked før studiestart. Tildeles du ikke merit, får du besked senest 1. marts.

Du kan kontakte merit@pha.dk hvis du har spørgsmål til merit.

 

 

Specialpædagogisk støtte (SPS)

Som studerende på Professionshøjskolen Absalon kan du få hjælp under din uddannelse i form af SPS. Det kan være en mulighed, hvis du har en dokumenteret funktionsnedsættelse, som fx ordblindhed, angst, ADHD eller et syns- eller hørehandicap mm., eller en henvisning til udredning i psykiatrien.

Kontakt studievejledningen på studievejleder@pha.dk hvor du kan høre mere og få hjælp til at søge. Det er vigtigt, at der søges om SPS så hurtigt som muligt, da der er sagsbehandlingstid på 6-8 uger.

Info til dig der tilbydes en studieplads efter 1. februar

Er du tilbudt studieplads via standby eller efteroptag efter 1. februar, vil du blive kontaktet af studieadministrationen med information om, hvornår du skal møde på studiet.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive til optagelse@pha.dk 

Studiemail og adgang til Absalons platforme

Som studerende på Absalon, får du adgang til vores læringsplatform itslearning og du får tilknyttet en studiemail.

Du modtager dit IT-velkomstbrev kort efter du er optaget. Du modtager brevet på nemStudie.
Er du optaget på standby, får du dit IT-brev, når du tilbydes studiestart.

itslearning er Absalons læringsplatform. Her kan du finder dine undervisningsplaner og dit undervisningsmateriale. Det er også på itslearning, du kommunikerer med dine undervisere og medstuderende. Læs mere om, hvordan du logger på itslearning her.

Alle Absalons campusser er røgfri

Røgfrie campusser betyder, at der ikke må ryges på Absalons matrikler, hverken inde eller ude, til hverdag eller fest. Det dækker over brug af alle tobak eller tobakslignende produkter (herunder E-cigaretter, tyggetobak og snus) med undtagelse af godkendte lægemidler til rygestop (fx nikotin-tyggegummi).