Dit studie på e-læringsuddannelsen starter i uge 35 2023, hvor der er både studieinformation og opstart af efterårets undervisning tilrettelagt på 4 intensive seminardage:
· Onsdag d. 30.8.2023, kl 9:00-16:00
Studieintroduktion og studiegruppedannelse.
· Torsdag d 31.8.2023, kl 8:30-16:00
Semesterstart i to pædagogiske grundfag.
· Fredag d 1.9.2023, kl 8:30-17:00
Fredag formiddag er der semesterstart på det tredje pædagogiske grundfag, og om eftermiddagen fortsætter vi med studieintroduktion.
· Lørdag d 2.9.2023, kl 8:30-16:00
Semesterstart på det første undervisningsfag.
Vær opmærksom på, at det er særdeles vigtigt for en god studiestart, at du deltager i hele introduktion og herunder studiegruppedannelse samt semesterstart i de forskellige fag.
Introduktion og studiestart
I introduktionsforløbet vil du blive informeret om uddannelsen; herunder bl.a. uddannelsens rammer og struktur, e-studieformen, studiestartsprøve, studieaktivitet m.v.
Der vil ligeledes være introduktion til det teknologiske; læringsplatformen og de mest centrale programmer, der anvendes på uddannelsen, ligesom det sikres, at du har den nødvendige adgang til de anvendte systemer. Medbring derfor din egen bærbare PC til introduktion og første seminar.
Vi forventer, at du som e-læringsstuderende er fortrolig med almindelig brug af computer, fx tekstbehandling samt brug af internet og mail. Kommunikation og undervisning mellem face2face-seminarerne foregår virtuelt, hvorfor det er nødvendigt, at du har daglig internetadgang.
Studiegruppedannelse
Undervisningen på e-læringsuddannelsen organiseres pædagogisk set med henblik og fokus på studerendes kollaboration i studiegrupper. En væsentlig del af introduktionsforløbet er derfor studiegruppedannelse til undervisningen på første semester.
Studiestart på semestrets fag
I forbindelse med første seminar er der opstart på de første pædagogiske grundfag og dit første undervisningsfag, som du har valgt i forbindelse med optagelsen på uddannelsen. På seminaret vil hvert fag blive præsenteret og rammesat i forhold til centrale dele; herunder bl.a. mål, semesterplan, centrale deadlines, pligtige dele m.v.