Kom i gang med IT og itslearning
Professionshøjskolen Absalon har en række IT systemer og værktøjer som du som studerende skal bruge gennem dit studie. Her har vi samlet de vigtigste vejledninger og hvem du kan kontakte hvis du har brug for hjælp.
Professionshøjskolen Absalon har en række IT systemer og værktøjer som du som studerende skal bruge gennem dit studie. Her har vi samlet de vigtigste vejledninger og hvem du kan kontakte hvis du har brug for hjælp.
I Itslearning finder du din undervisningsaktiviteter, undervisningsplaner og dit undervisningsmateriale, og det er også her du kommunikerer med dine undervisere og dine medstuderende. Du har desuden direkte adgang til:
Du vil automatisk få adgang til dine undervisningsrum 15 dage før din undervisning starter. Her vil dine undervisningsaktiviteter også fremgå af itslearnings kalender. Hvis du gerne vil se dit skema tidligere skal du gå ind på dit personlige skema på TimeEdit. Sådan finder du dit skema i TimeEdit.
Du logger på itslearning via net.pha.dk med dit Absalon-login som du har fået i dit velkomstbrev. Sådan logger du på Absalons systemer.
Hvis du har problemer med at logge ind kan du prøve at nulstille dit Absalon-login. Skift eller nulstil dit Absalon-login.
Hvis du forsat har problemer med at logge på kan du kontakte Helpdesk Find Helpdesk her.
Hvis du ikke kan finde dit hold eller rum i itslearning skal du kontakte Studieadministrationen. Find din lokale Studieadministration her.
Vi har samlet en række korte vejledninger som hjælper dig igang med at bruge itslearning. Kom godt i gang med itslearning
Hvis du er nysgerrig på hvordan netop din uddannelse bruger itselarning skal du kontakte dine studievejledere/tutorer eller dine undervisere.
Hvis du har spørgsmål eller problemer med itslearning kan du kontakte Helpdesk.
På siden IT og support under Studiehjælp finder du flere vejledninger og genveje til relevante IT systemer, kontaktinformationer hvis du har brug for hjælp samt overblik over dine digitale muligheder som studerende i Absalon.
Helpdesk håndterer problemer med login, netværk, print, trådløst netværk m.m. Du kan kontakte Helpdesk på telefon mandag-fredag kl. 8.00-13.00 eller på mail.
I mailen er det vigtigt, at du oplyser din mail-adresse, brug gerne din Absalon e-mail, lav en præcis titel i emnefeltet og en beskrivelse af problemet, Så vil vi hjælpe dig hurtigst muligt. Opret kun et problem per mail.
Driftsstatus (klik her)
På siden IT og support under Studiehjælp finder du vejledninger og genveje til IT systemer samt kontakt til hjælp og support inden for alt digitalt på Absalon
Leverer den daglige support på dit uddannelsessted. Facility service hjælper blandt andet med: log-in problemer, printproblemer, interaktive tavler, projektorer mm.
itslearning findes som app så du kan tilgå din undervisning, beskeder og meget mere direkte fra telefonen. Du kan finde itslearning på App Store og Google Play.
Du får adgang til rum 15 dage før undervisningen starter og her vil dine undervisningsaktiviteter fremgå af itslearnings kalender. Hvis du gerne vil se dit skema tidligere skal du bruge TimeEdit
Sådan finder du dit skema i TimeEdit.