Del

Samtidskunst, rum og arkitektur

Modulet giver den studerende et indblik i samtidskunstens udtryksformer, og hvordan disse kan oversættes til en nutidig billedkunstundervisning for børn på alle klassetrin, hvor kunsten kan skabe debat og stille spørgsmål. Ligeledes forbereder modulet til at nytænke visuelle præsentationer, f.eks. i projektarbejde.  Der vil være praktisk arbejde med egne værker i et værksted, hvor det eksperimenterende og innovative prioriteres højt. Teoretisk arbejdes såvel med kunstforståelse som med barnets læringspotentiale i mødet med - og i skabelsen af - den idé-baserede kunst. I modulet arbejdes der især med rumlig form, men dette sker ud fra tegnede, malede og digitale skitser. De færdige billedarbejder kan f.eks. være skulptur, installation, land-art, performance eller arkitektur-modeller.

Der arbejdes især i billedværkstedet, men også udendørs, ligesom ekskursioner, f.eks. museumsbesøg og «billedjagt» indgår i modulet. 

Studieaktivitet på modulet