Del

Evaluering, statistik og sandsynlighed

Kernen i modulet er elevers udvikling af matematisk kompetence i arbejdet med statistik og sandsynlighed på 4. - 10. klassetrin. Denne kerne belyses i et samspil mellem et matematikdidaktisk perspektiv, et praksisperspektiv og et matematikfagligt perspektiv.

I det matematikdidaktiske perspektiv lægges vægten på evalueringsprincipper og evalueringsmetoder samt elevgrupper som kan have vanskeligheder eller særligt talent i matematik.

I praksisperspektivet lægges vægten på evalueringsformer og test i undervisningen, systematiske modeller til planlægning af undervisningsforløb, udformning af undervisnings- og læringsmål samt en matematiklærers egen kompetenceudvikling.

Det matematikfaglige perspektiv omfatter både de matematiske emner statistik og sandsynlighed og alsidige matematiske kompetencer med særlig fokus på matematisk repræsentation og hjælpemidler.

IT indgår som en integreret del af arbejdet på modulet.

Studieaktivitet på modulet