Del

Praktiske forhold og retningslinjer

I Holbæk bor Absalons uddannelser på HUSCs Campus (Holbæk Uddannelses og Studiecenter) - som er en del af Holbæk Kommune. Det betyder at måden du som studerende kan få hjælp på nogen få områder er anderledes end du vil kunne opleve på andre af vores campusser.

Find vej til Campus Holbæk

Absalons adresse i Holbæk er:

Professionshøjskolen Absalon
c/o Holbæk Uddannelses- og studiecenter, HUSC
Anders Larsensvej 5
4300 Holbæk


I bil

Kør altid ind til Campus via Anders Larsensvej - også selvom GPS-tjenester indimellem kan finde på at vise ind via Kasernevej (i toppen af kortet)

 

Offentlig transport

Nærmeste station er Holbæk Station med direkte togforbindelser til og fra København, Roskilde, Kalundborg og Nykøbing S.
Der er ca. 18 minutters gang fra Holbæk St. til Campus Holbæk

Bus 501A kører hele dagen direkte ml. Holbæk Station og Campus Holbæk - ca. hver 15. minut.

Nærmeste busstoppested hedder Meldahlsvej/Carl Reffsvej.

 

Campus Holbæk består af tre bygninger:

Hovedbygningen (H)

  • Kælderetagen under opgang 9: Studerendes kælderlounge - hygge, brætspil, fredagsbar...
  • Stueetagen: Undervisningslokaler 101-113, HUSC Reception, Zealand kontor, grupperum 108, Absalon Frontdesk og underviserkontor, Absalons printer, Bibliotek, Sim. lab 113.
  • 1. etage: Undervisningslokaler 201-213, 5 grupperum, 2 åbne studiezoner til gruppearbejde mm. kaffemaskine og vandautomat.
  • 2. etage: HUSCs studiefaciliteter for udenbys studerende med tilknytning til Holbæk Kommune.

 Servicebygningen (S)

  • Undervisningslokale 401, samt kantine og fælles spiseområde med køleskabe og mikroovne, vareautomat, kaffeautomat, vandautomat.

 Garagen (G)

  • 1. etage: Undervisningslokaler 602 til 604, 3 store studiezoner til gruppearbejde mm., kaffemaskine.

Adgang til huset

Åbningstider på Campus Holbæk/HUSC

Adgang uden nøglebrik:

Uden nøglebrik har du adgang til:
Grupperum og undervisningslokaler i H-bygningen (H), G-bygningen (G) og S-bygningen (S) samt Absalons bibliotek.
Hverdage i tidsrummet kl. 7.30 til 16.00

 

Adgang med nøglebrik:

Med en nøglebrik har du udvidet adgang til:
Gruppeområdet på 1. sal i H-bygningen og gruppeområdet på 1. sal i G-bygningen samt kantinen i S-bygningen.

På hverdage - eftermiddag/aften: Kl. 16.00 til 22.30
I weekender: Kl. 08.00 til 22.00

 

OBS: Alle døre på Campus Holbæk låser kl. 16.00.
Det er derfor vigtigt at du forlader alle undervisningslokaler
samt stueetagen i Hovedbygningen (H) (incl. Absalon bibliotek) inden da.

Campus Holbæk er lukket for studerende (med og uden nøglebrik) i hele juli måned,
samt mellem jul og nytår.

 

Bliv registreret bruger - og få udvidet adgang eftermiddag og aften til Campus Holbæk.

Som studerende har du mulighed for udvidet adgang til Campus Holbæk i eftermiddags og aftentimer. Du skal følge disses retningslinjer:

  • Kun studerende der er tilknyttet Campus Holbæk har udvidet adgang til Campus Holbæk. Alle bedes derfor kun lukke sig selv og sine studiekammerater ind.
    Venner, familie og andre har ikke adgang.
  • Udvidet adgang til Campus Holbæk er forbeholdt studiearbejde.

Hvis du/I ønsker at mødes til mere sociale arrangementer, kan det godt lade sig gøre, men kun efter aftale med HUSC-teamet.


Du kan få en nøglebrik ved at henvende dig på HUSC kontoret.

 

Guide til låse og alarmer - sådan gør du

Når du skal ind ad en dør med dørkontrol, viser farven på kortlæseren dig, om døren er åben eller låst.

Lås døre op

1. Læg din nøglebrik på kortlæseren.

2. Hvis kortlæseren skifter til grøn er døren låst op i 10 sekunder.

3. Hvis kortlæseren blinker rødt: Vigtigt - Tag først nøglebrikken væk fra kortlæseren.

4. Indtast din kode på 6 cifre og afslut med det grønne flueben. Herefter skifter den til grøn og døren er låst op i 10 sekunder.

5. Hvis kortlæseren stadig er rød efter tast af kode:

a. Vent til kortlæseren igen bliver blå og start forfra.

b. Prøv eft. med en anden kode, hvis du er i tvivl om den.

c. Har du husket at fjerne brikken fra kortlæseren inden du taster din kode?

d. Overvej om du har adgang til det rum du prøver at åbne?

6. Hvis du ikke kan låse døren op, og du mener at det er en fejl:

a. Er det akut?: Ring til Sune fra HUSC-teamet på 7236 4768

b. Kan det vente?: få hjælp på HUSC-kontoret i hverdagene. 

"Købe tid" - udenfor den almindelige åbningstid

Når man benytter HUSC på hverdage efter kl. 16 eller i weekender skal man "købe tid" med sin nøglebrik hver anden time, ellers går alarmen permanent i gang.

Hver anden time begynder kortlæserne på etagerne at hyle - det gør de i 15 minutter. Indenfor de 15 minutter, skal man gå hen til en af de kortlæsere som er markeret med "købe tid" og lægge nøglebrikken på. Alarmtilkoblingen er nu udsat i 2 timer.

Når du køber tid behøver du ikke selv at slå alarmen til når du går fra HUSC - det foregår helt automatisk.

 

Adgangskort/Studiekort

Digital og Facility Service udfaser studiekort i sin nuværende form fra 1. februar 2024.

Det betyder, at studiekort og adgangskort fremover vil være adskilt.

Digitalt studiekort
Digital arbejder på et digitalt studiekort, du som studerende kan hente på en app.


Digital forventer at kunne tilbyde denne nye løsning i foråret 2024


Adgangskort til campus
Hvis du som studerende ønsker adgang til campus uden for åbningstid, eller adgang til faglokaler, skal du henvende dig i HUSC's reception, hvor du vil få udleveret en nøglebrik.

Underviser skal godkende adgang til faglokale.

Ved eksamener - studiestartsprøver, mm., kan du som studerende legitimere dig med pas, kørekort eller andet billedlegitimation.

Print
For at kunne printe på Absalons printer, har du som studerende mulighed for at tilknytte dit rejsekort eller dankort til print.pha.dk
Alternativt kan du som studerende logge ind med studienummer og password på den printer du ønsker at benytte.

Har du spørgsmål kan du henvende dig i Frontdesk på campus eller skrive en mail til facilityservice@pha.dk

 

 

Frontdesk Absalon

I Holbæk finder du Absalons FRONTDESK i lokale 111 i stueetagen i Hovedbygningen (H)
Det er også her Absalons underviserkontor er.
Lokale 111 ligger ved siden af biblioteket.

Absalons Frontdesk varetages af Facility Service og er bemandet på følgende dage:

mandag, onsdag og fredag i tidsrummet kl. 08.00-12.00

Her kan du bl.a.

- Modtage information om aktiviteter i Absalon

- Få udleveret dit studiekort

- Få underskrift på studiebekræftelser

- og så viser vi gerne vej, hvis der er behov for det.

HUSC Reception

I Holbæk har HUSC en Reception som er placeret i rum 104 i stueetagen i Hovedbygning (H).

HUSCs Reception varetages af HUSC-teamet, og har som udgangspunkt åbent alle dage indenfor normal undervisningstid. Der kan dog være enkelte dage, hvor de har kortere åbent, eller helt lukket.

Hvis døren til HUSC-teamets kontor er åben, er du altid velkommen til at spørge om hjælp.
Hos HUSC-teamet kan du bl.a.:

- Få svar på praktiske spørgsmål vedr. husets drift - vand, varme, el mm.

- Få hjælp til AV-udstyr der driller

- Få hjælp til Kaffe- og vandmaskiner der ikke virker

- Få information om studiemiljø-aktiviteter på Campus Holbæk

- Aflevere eller modtage glemte sager

- og så viser vi gerne vej, hvis der er behov for det.

Kontakt HUSC Reception

mail: HUSC@holb.dk

Telefon: hverdage ml. kl. 08.00-12.00

Helle: 72361901 el.

Randi: 72369629

Telefon: eftermiddage og aftener

Sune: 72364768

AV-udstyr: Skærme og projektorer

Hvis projektorer eller touchskærme driller, eller hvis et kabel er gået i stykker og skal udskiftes, så er det i HUSC-teamet du kan få hjælp. Kom ned i HUSC Receptionen så hjælper vi dig med at få det til at virke.

Wifi

På Campus Holbæk har både Holbæk Kommune, Zealand og Absalon deres egne trådløse wifi-netværk. Du skal derfor koble på Absalons eget netværk.

Hvis du er i tvivl om hvilke du skal bruge, så spørg din underviser eller Absalons IT-helpdesk. Det er også dem du skal kontakte, hvis du oplever problemer med wifi-netværk og/eller internetadgang. De vil hjælpe dig videre.

It-helpdesk Absalon-studerende: 7248 1111
mail: helddesk@pha.dk

Lokalebooking

Det er HUSC-teamet der er ansvarlige for lokaler og lokalebookninger på Campus Holbæk.

Som studerende på Campus Holbæk kan man som udgangspunkt ikke forhåndsbooke gruppe- eller samtalerum.

Der er mulighed for at benytte en lang række af de åbne gruppezoner, sofagrupper og siddenicher, som findes i alle tre bygninger.

Derudover er det tilladt at sætte sig i et undervisningslokale, såfremt det ikke er optaget. Vær åben overfor at flere grupper benytter samme undervisningslokale - der kan sagtens sidde 2-3 grupper og arbejde samtidigt.

Hvis du oplever at det er svært at finde et rum til jeres gruppearbejde, så kom ned til HUSC Reception, så vil vi forsøge at hjælpe jer.

 

Bookning af lokaler til studenteraktiviteter, der ikke er uddannelsesrelaterede

Lokaler til studenter- eller fagforeningsaktiviteter som ikke er direkte uddannelsesrelateret, skal bookes via HUSC på HUSC@holb.dk 

  • Husk altid flg. info: Datoønske(r), ønsket tidsramme (fra kl. til kl.), arrangementets navn/overskrift, forventet max. antal deltagere, betalingsoplysninger (CVR-nr., evt. EAN-nr.) og faktureringsadresse, kontaktpersons/mødeansvarliges navn, mail og telefonnummer.

Booking af lokaler er som udgangspunkt gratis for studerende. Alt efter arrangementets formål kan det i nogle tilfælde være obligatorisk at bestille forplejning.
Kontakt HUSC-teamet for nærmere information.

 

Afbestilling og ændringer og lokalebookninger og forplejning

Bestillinger af lokaler og forplejning kan ændres eller helt afbestilles uden beregning indtil 7 dage før aktiviteten starter - herefter betales fuld pris. Dette gælder også for de enkelte dage i et forløb.

Skriv til HUSC@holb.dk hvis du vil ændre eller afbestille. Husk at skrive arrangementets navn, dato(er), kontaktpersonoplysninger samt de ændringer du ønsker.

Levende lys

Det er ikke tilladt at tænde levende lys. Det er på grund af røgdetektorer og Brandalarm.
Kontakt HUSC Reception ved særlige ønsker.

Rygning

Som på resten af Absalons campusser er der også på HUSCs campus i Holbæk et 100% røgfrit studiemiljø. Du må derfor hverken ryge på eller i nærheden af campus.

Glemte sager

Glemte sager skal indleveres/afhentes i HUSC Receptionen i Hovedbygningen (H)

HUSC har en glemmekasse til effekter af mindre værdi ved handicaptoilettet ved siden af lokale 102 i Hovedbygningen (H). Glemmekassen tømmes efter hvert semester.

Værdigenstande så som elektronik, smykker, ure, nøgler, dankort, punge, dyre beklædningsgenstande og lign. afleveres løbende til politiets hittegodskontor.

Alkohol

Der må ikke indtages medbragt alkohol på campus. Alkohol er kun tilladt ved Fredagsbar og ved fester efter aftale med uddannelseslederne og HUSC-teamet.

Børn

Af hensyn til medstuderende og undervisere kan børn ikke deltage i undervisningen.

Undtaget herfra er naturligvis børn, der er inviteret i forbindelse med uddannelserne, som f.eks. lokale børnehaver.

Husdyr

Der må ikke medbringes husdyr til undervisningen eller i kantinen.

Undtaget herfra er naturligvis dyr, der indgår i undervisningen samt servicehunde.