Dag 1: 5. september 2017 | |
---|---|
8:30 | Ankomst, registrering og morgenmad |
9:00 | Velkomst v/Helle Stegger |
9:10 | Sensorisk bearbejdning præger skolebarnets relationer og læring |
10:15 | PAUSE (10 min) |
10:25 | Sensorisk bearbejdning præger skolebarnets relationer og læring (fortsat) |
11:30 | Frokostpause (45 min) |
12:25 | Event med 8. klasse: Skoleelevers fremvisning af fag i bevægelse |
12:50 | Kundskab om bevægelser i klasserummet, om børn med stress, angst, autisme og ADHD v/ Jenny Weibull - > Whiteboard >Motoriska svårigheter (DCD/SDDMF) > Træningsskema |
13:50 | PAUSE - kaffe/the, kage på tag-selv-buffet - Opskrift på Ankerhuskage |
14:00 | Kundskab om bevægelser i klasserummet, om børn med stress, angst, autisme og ADHD (fortsat) |
Parallelle WORKSHOPS / TALKSHOPS: | |
15:10 | Workshop 1: Praksiserfaringer med bevægelse i undervisningen v/CFU konsulent Rikke Egeberg og skolelærer Stine Pedersen Med udgangspunkt i konkrete undervisningsmaterialer og egne praksiseksempler fra undervisningen, vil vi undersøge og udfordre tænkningen om, hvad bevægelse i undervisningen kan og skal. Deltagerne vil på egen krop prøve forskellige øvelser og tilgange, og vi ser på, hvilken betydning de fysiske rammer har for den aktivitet, der foregår i undervisningen. - Se powerpoint
|
15:10 | Workshop 2: Sansernes betydning for motorikken når man har en neuropsykologisk udfordring v/Kirsten Bundgaard Sanserne har stor betydning for, hvordan vi styrer og bevæger vores krop. Jo bedre vi kan forstå og integrere vores sanseindtryk, jo bedre kan vi styre kroppen og vores bevægelser. Sanserne og motorikken hænger uløseligt sammen og påvirker hinanden gensidigt. Hvis man, som mange med en neuropsykologisk diagnose, har sansemæssige udfordringer, betyder det også næsten altid udfordringer i forhold til sansemotorikken og måden at bevæge sig på. Nogle af disse udfordringer kan afhjælpes ved træning af hele kroppen, hvorved sansemotorikken kan udvikles og forfines. |
15:10 | Talkshop 3: |
16:15- 16:45 | Netværk m. vin og snack (mød dine kollegaer) |
Dag 2: 6. september 2017 | |
---|---|
8:30 | Ankomst, registrering og morgenmad |
9:00 | Velkomst v. Helle Stegger |
9:10 | Analyser og reflektioner om børn i det neuropsykiatriske felt, hvor smidighed, koordination og præcision ændres og bevægelsesmønstre mister tempo v/Jenny Weibull |
10:15 - | PAUSE (10 min.) |
10:25 | Analyser og reflektioner om børn i det neuropsykiatriske felt, hvor smidighed, koordination og præcision ændres og bevægelsesmønstre mister tempo (fortsat) |
11:30 | Frokostpause (45 min) |
12:15 | Faglig refleksion omkring skolebarnets relationer og læring, set i et sensorisk |
14:15 | PAUSE - kaffe/the, kage på tag-selv- buffet |
14:30 | Bevægelsesudfordringer hos børn med onkologisk sygdom
|
15:30 | Pause + netværk |
15:45 | Bevægelsesudfordringer hos børn med onkologisk sygdom (fortsat) |
16:30 - 17:00 | Netværk m. vin og snack (mød dine kollegaer) |