Del
Vigtig information til alle studerende på Absalon - IT problemer

Vigtig information til alle studerende på Absalon - IT problemer

Der er problemer med en række IT-systemer på Absalon. Nyheden her er opdateret Mandag d. 24. januar kl. 11.01

Absalons IT-afdeling har afværget et hackerangreb mandag den 16. januar.

I den forbindelse har det været nødvendigt, at lukke en række servere ned. Det kan påvirke Absalons IT-løsninger, der bruges af studerende og medarbejdere, og således at de i en kortere periode ikke vil virke, eller være ustabile i de kommende dage.

Her ses status på systemer:

Eksamener
Absalons systemer der bruges i forbindelse med eksamener kører i udgangspunktet stabilt.
Hvis du mod forventning oplever problemer, skal du skrive til den relevante uddannelsespostkasse Find kontaktinfo og mailadresse her

Alle skal skifte password
Som en konsekvens af hacker-angrebet vil vi bede alle studerende og medarbejdere om hurtigst muligt skifte password til deres Absalon-login.
Se vejledning nedenfor.

Absalon-mail (opdateret – 18/1-2023)
Absalon email kører igen og vi overvåger løbende stabiliteten.  

ItsLearning (opdateret – 24/1-2023)
ItsLearning kører igen og vi overvåger løbende stabiliteten.
Der synkroniseres nu også de manglende ændringer, hvilket betyder at nye rum igen oprettes og at nye studerende også kan logge på.

Skema (opdateret – 24/1-2023)
Problemerne med skemasynkroniseringen i ItsLearning er nu løst.

OBS
Det vigtigt at være særligt opmærksom på såkaldte phishing-emails, der prøver at lokke brugernavne og adgangskoder ud af Absalons studerende og ansatte.
Oplys aldrig din adgangskode til systemer du ikke kender!

Helpdesk
Her er der pt. frygteligt travlt – studie- og eksamensrelaterede spørgsmål skal derfor ikke stilles her.

Kontakt i stedet Uddannelsesservice, hvis du har spørgsmål vedr. dit studie eller eksamen.
Ring: 7248 1000
Vælg ”Spørgsmål til dit studieforløb” (valg 2) og vælg dernæst uddannelse.
Kontaktinfo og mailadresser til relevante uddannelsespostkasser, kan du finde her