Del
Ét sted til alt: Få styr på studiegruppen med Microsoft Teams

Ét sted til alt: Få styr på studiegruppen med Microsoft Teams

Professionshøjskolen Absalon har netop lanceret en skabelon til studiegrupperum i Microsoft Teams. Nu kan du og din studiegruppe nemt organisere jeres samarbejde, dele dokumenter og planlægge opgaver – alt samlet ét sted med effektive værktøjer som online møder, Planner og OneNote.

Du har som studerende på Professionshøjskolen Absalon mulighed for at bruge mange af Microsofts værktøjer. Et af de værktøjer, som du og din studiegruppe kan få allermest glæde af, er Teams. Derfor er vi glade for at meddele, at vi nu har udgivet en skabelon til studiegrupperum i Microsoft Teams! 

Når I i studiegruppen opretter et nyt team baseret på denne skabelon, får I et samlet sted til alt jeres arbejde og dokumenter, planlægning, materialer, kommunikation osv. I får adgang til en række funktioner, der gør samarbejdet endnu mere effektivt og overskueligt:

  • Online møder: Med jeres nye studiegrupperum kan I starte online-møder direkte inde i rummet. Onlinemøder i Teams virker både på telefonen og computeren, og er med til at gøre samarbejdet mere fleksibelt.
  • Samskrivning og kollaboration: I studiegrupperummet kan i samskrive og samarbejde i realtid i både Word, PowerPoint, Excel mm., samt invitere evt. vejledere ind i valgte dokumenter til at give feedback.
  • Kommunikation: I kan skrive indlæg og bruge chatfunktionen til at kommunikere om jeres arbejde. Det begrænser behovet for at sende mails frem og tilbage eller at I skal have gang i både mail og sociale medier. I kan have samtalerne derinde, hvor også jeres dokumenter findes: i studiegrupperummet.
  • Få alle jeres dokumenter samlet ét sted: I Studiegrupperummet kan I have alle jeres filer organiseret i jeres egen mappestruktur. Der er på den måde ingen tvivl om, hvor et dokument befinder sig. 
  • Microsoft Planner: Jeres studiegrupperum vil automatisk indeholde en Microsoft Planner, hvor I kan planlægge og uddelegere opgaver. Dette gør det nemt at organisere jeres arbejde og holde styr på deadlines.
  • OneNote: Med den integrerede OneNote får I mulighed for at samle alle jeres noter ét sted. I kan tage mødereferater, dele idéer og samarbejde om projekter direkte i OneNote. Det er den perfekte løsning til studiegrupper, der ønsker at dele viden og dokumentation.
  • Søgning: Når alt er samlet ét sted, kan I også få gavn af søgefunktionen i Teams, som kan søge på tværs af dokumenter, indlæg, chats mv.

Sådan får du adgang til Microsoft teams

Sådan opretter du et nyt studiegrupperum i Microsoft Teams:

  1. Klik på PHA Teams knappen i øverste venstre hjørne af Teams app’en
  2. Klik på Mine teams & grupper i menuen til venstre.
  3. Vælg Opret.
  4. Vælg Studiegrupperum.
  5. Udfyld oplysninger, vælg ejere mm.
  6. Klik på Gem og oprettelsen går i gang. Dette kan vare nogle minutter.

Brug for hjælp?

Se denne korte intro video om studiegrupper i Teams og se flere vejledninger på: vejledninger.pha.dk/ 

Vi håber, at studiegrupperum i Microsoft Teams vil gøre det lettere for jer at samarbejde, dele viden og nå jeres studiemål.