Flere nyheder

1. september 2023
Absalon får nyt bibliotekssystem – hvad betyder det for dig?
Som bruger får du en fælles indgang til både de fysiske materialer og elektroniske ressourcer. Samtidig bliver Absalon en del af et systemkonsortium med store dele af uddannelses- og forskningssektoren.
Hvad betyder det for dig?
I den kommende periode vil systemskiftet have nogle indvirkninger for dig som bruger af biblioteket.
23. jun. - 31. dec. | Det er ikke muligt at bestille bøger og artikler fra andre uddannelses- og folkebiblioteker (fjernlån). |
1. sep. - 19. sep. | Det er ikke muligt at reservere materialer.
|
14. sep. | Hvis du har oprettet en reservering i det gamle bibliotekssystem og du ikke har fået meddelelse om afhentning, skal du reservere på ny i det nye bibliotekssystem fra d. 20. september. |
15. sep. - 19. sep. | I disse dage vil det ikke være muligt at låne og aflevere materialer. I den bemandede åbningstid vil der være personale til stede på bibliotekerne til at hjælpe dig. |
20. sep. | Det vil igen være muligt at låne, aflevere og reservere materialer.
|
Godt at vide!
- Log ind på selvbetjeningsautomater
På selvbetjeningsautomaterne på bibliotekerne skal alle fra d. 20. september bruge studienummer/medarbejder initialer som brugernavn og de sidste fire cifre i cpr-nummeret som pinkode. - Log ind på biblioteket.pha.dk
På hjemmesiden biblioteket.pha.dk skal du fra d. 20. september logge ind med dit Absalon login. - Reservationshylden
Fra 20. september opstiller vi reserveret materiale efter en afhentningsdato.
Vi håber på din forståelse og beklager de gener overstående kan medføre. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte biblioteket.