Uddannelsen som e-læring
E-læringsuddannelserne på Professionshøjskolen Absalon er fuldtidsstudier
Fleksibel studieform for den discplinerede
Læreruddannelsen som e-læring kan være muligheden for dig, der af personlige eller arbejdsmæssige grunde har behov for at studere fleksibelt i forhold til tid og sted.
Det kan fx være, hvis du har behov for at kombinere uddannelse med arbejde, bor langt fra et uddannelsessted, er på udveksling/ophold i udlandet eller er elitesportsudøver med behov for at kunne planlægge din tid fleksibelt
Tilrettelæggelse af uddannelsen
Uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen er normeret som et 4-årigt fuldtidsstudium. E-læringsstudiet er tilrettelagt med baggrund i dette. Et fuldtidsstudium svarer til en gennemsnitlig fuldtids arbejdsuge. Det er vigtigt, at du indstiller dig på dette.
Studieformen på e-læring, kræver selvdisciplin og ansvarlighed men giver til gengæld gode muligheder for frihed og autonomi.
Uddannelsen som e-læring
På læreruddannelsen som e-læring får du præcis den samme uddannelse, som når du studerer på den ordinære læreruddannelse med overvejende fremmødeundervisning. Forskellen ligger i organisering og tilrettelæggelse.
Du opnår de samme læringsmål og kompetencer, der fremgår af lov og bekendtgørelse om uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen uanset om du læser uddannelsen tilrettelagt som e-læring eller som dagstudie. Begge organiseringer af uddannelsen giver derfor adgang til samme jobs.
Uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen er et 4-årigt fuldtidsstudium. Det er vigtigt, at du er opmærksom på og planlægger ud fra dette. Du skal altså regne med en gennemsnitlig fuldtidsarbejdsuge som studerende, - men struktureret på andre måder end hvis du havde dagligt fremmøde.
Undervisningen
Undervisningen er tilrettelagt som en kombination af fremmødeseminarer (face2face), hvor der er synkron undervisning i de læste fag, og uger med virtuel, asynkront tilrettelagt undervisning.
Hvert semester planlægges der med tre fremmødeseminarer, der alle er placeret torsdag, fredag og lørdag, de øvrige studieuger tilrettelægges undervisningen virtuelt og asynkront.
I de virtuelle undervisningsuger er undervisningen struktureret med udgangspunkt i samarbejde og kollaboration i studiegrupper. Studiegrupperne dannes på hvert moduls første seminar.
Uddannelsen indeholder tre praktikforløb
Praktikken er placeret i januar-februar på uddannelsens 2., 4. og 6. semester, dog med en enkelt praktikuge placeret i efteråret forud.
E-læring på meritlæreruddannelsen og enkeltfag
Det er muligt at læse meritlæreruddannelsen, på e-læringsorganisering, ligesom det er muligt at kombinere e-læring og fremmødeundervisning.
Det er ligeledes muligt at læse enkeltfag som e-læring.