Del
Evaluering af undervisningen foråret 2022

Evaluering af undervisningen foråret 2022

Absalon har nu i nogle år evalueret undervisningen efter en fast fælles standard. På basis af dialoger med undervisere, studerende og ledelse i forbindelse institutionsakkrediteringen har vi fået en række input til forbedringer. På den baggrund har vi indkøbt et nyt, teknisk mere velfungerende system og justeret i evalueringsspørgsmål, evalueringsprocessen m.v.

Vi har bl.a. ændret følgende:

  • Spørgsmålene er blevet gennemgået og præciseret. De er blevet testet med studerende på uddannelserne, drøftet i centrene og bl.a. kvalitetssikret af Danmarks Evalueringsinstitut og Epinion.
  • Spørgsmålene bliver automatisk tilpasset afhængig af, hvad vi evaluerer. Fx stilles der forskellige spørgsmål alt efter, om der er tale om undervisning, praktik eller evaluering af et bachelorforløb.
  • Der er afsat tid til ”Opsamling og evaluering” i jeres skema, hvilket giver en ny fælles ramme, som sikrer, at vi får prioriteret den kvalitative dialog med jer. Den nye proces betyder også, at vi får tilføjet resultaterne af den kvalitative dialog til den kvantitative evaluering.

 Du kan læse mere om Absalons forbedrede praksis for evaluering af undervisningen her